A Myrafalle vízesés és Steinwandklamm szurdok Alsó-Ausztriaban, Bécstől nem messze található. Ha ide indulunk kirándulni érdemes összekötni a kettőt, mert mindössze 3 km-re vannak egymástól. Egyiktől a másikhoz mehetünk túraútvonalon vagy akár autóval is.

Myrafalle és Steinwandklamm nagyobb térképen való megjelenítése

Mi először a Myrafalle vízesést néztük meg. A térképen a parkolót jelöltem meg, de a bejárat is ott van. A belépő pár euro.

A belépő kártyát meg kell tartani, mert azzal lehet kimenni is!

A vízesések mentén jól kiépített fahidakon haladhatunk.

Még a bejáratnál volt egy ismertető tábla, azon egy térképpel és ha jól emlékszem 9 pont volt rajta jelölve. Az 1-es a bejárat, a 2-es az első híd után volt. A 3-mas volt talán az egykori vizimalom helye. Ezután lesz egy elágazás. Én azt javaslom, hogy a patak mentén haladjunk tovább.

A tetejére felérve egy duzzasztót és egy tavat találunk. A tó mentén haladva egy-két percen belül oda is érünk az étteremhez. Itt van tábla a kék, ami a vízesést takarja, visszafelé mutat, a zöld pedig tovább. A zöld tábla szerint haladva kanyargós úton elindulunk felfele, mígnem elérjük a mezőt. Itt megpihenhetünk a padokon. Ha már feljöttünk idáig nem szabad kihagyni, hogy felmenjünk a csúcsra, mert onnan gyönyörű kilátás van a völgyre és a szomszédos hegyekre, köztük a Schneebergre. A csúcsra menő út mindössze 5-10 percig tart.

Ha végeztünk a gyönyörködésben ugyanazon az úton kell visszemenni a mezőre, mint amin feljöttunk, majd lefele az erdőbe kell elindulni. A kereszteződésben a kék tábla mutatta irányba haladva megnézhetjük a Wasserschloss-t, ami valami régi vizi állomás,talán a duzzasztónak lehet a része. Az út vissza vízesésekhez eső után elég csúszós, úgyhogy vigyázzunk.

A 3-as ponthoz fogunk visszérni (amit fenn említtem, hogy a kereszteződésben haladjunk a patak mentén). Onnan szépen visszesétálunk a bejárathoz vagy a parkolóhoz, ha autóval szeretnénk menni Steinwandklamm-hoz. Gyalog is lehet menni a Steinwandklammhoz különböző túraútvonalakon.

Ha a Myrafalle vízeséstől jövünk, akkor a Jagasitz vendéglőhöz érünk, ami a mi térképünk tetején van. Onnan a sárga jelzésű úton menjünk le a másik vendéglőhöz, ahol a bejárat is van. A patak mentén haladva elérünk a sziklához, ahol ki is van írva, hogy Steinwandklamm.

Ha tovább haladunk a patak mentén elérünk egy kereszteződéshez. Balra vagy tovább egyenest? Ha egyenest megyünk egyszerű kis úton megyünk egy darabig a patak mentén, majd felfelé az erdőben. A balra lévő út a nehezebb. Több létra is van benne. A nehezebb útnak hívják, bár szerintem annyira nem vészes és ha már itt vagyunk nem érdemes kihagyni. Az első vaslétra után nemsokkal újabb választás elé kerülünk a kisebb vagy nagyobb létra (térképen A ás B út). A kisebb az A létra, a nagyobb a B. A nagyobb bevisz egy kis barlangba, majd visszavisz az A útra, ami kikerüli a barlangot. Ha nem akarunk felmászni a B létrán, de kiváncsiak vagyunk a barlangra, akkor miután felmentünk az A-n jobbról jön le egy út ami a barlangba vezet.

Mikor a nehéz és normál út újra találkozik, felfele vesszük az irányt a Türkenloch fele. Ez egy kis barlang, amin keresztülmegy az út. Befelé egyre sötétebb lesz, de nem kell megijedni, nem zsákutca. Érdemes a lánc mentén menni, mert a barlang közepén alig látni valamit, plusz van egy lépcső is, amivel óvatosan a sötétben. Miután újra kiértünk a fénybe még a sziklafal mentén fel kell másznunk a szikla tetejére, ahol a szurdok vége van. Habár innen a vendéglő még úgy 10 percre van.

Remélem aki ezt elolvasta az kedvetkapott, hogy ellátogasson ide. Szívesen várom a kommenteket!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.